Tempah & Merekabentuk Semua Jenis Banner Pelbagai Saiz Dengan Harga RM1.99 Sekaki Persegi | Telefon 012-286 36 17 Untuk Maklumat & Tempahan

Sunday, July 12, 2009

11 HADIAH UNTUK RAKYAT?

Genap sudah 100 hari pimpinan Najib.Dengan bangganya beliau mengumumkan 11 hadiah untuk rakyat. Pada aku,kalau dah namanya hadiah biar lah rakyat di seluruh pelusuk Malaysia menikmatinya.

Tapi cuba kita perhati,apa yang rakyat di luar bandar mahupun pendalaman akan dapat?Betul, tiada apa yang rakyat nak bangga dengan 11 hadiah tersebut.Kecuali kadar bayaran permohonan lesen motorsikal sebanyak RM211 bermula 1 September.

Yang tu pun aku rasa bohong.Sebabnya kerajaan pernah umumkan yuran persekolahan adlah percuma,tetapi sekarang kena bayar.Dan pada aku kadar bayaran lesen motorsikal tu pun hanya untuk pendaftaran sahaja.Cuba campur nak bayar sebelum kursus,nak ambil ujian komputer dan ujian praktikal,jumlah keseluruhan masih tak berubah dari apa yang kita kena bayar sekarang.

Yang itu janji Najib.Kalau kita perhatikan betul-betul Isu PPSMI yang akan dimansuhkan oleh kerajaan adalah amat wajar.Ianya memberi kemenangan kepada kita kerana kerajaan telah pun tunduk terhadap isu ini.Tetapi mengapa tidak dimansuhkan pada tahun depan.Apa istimewa nya 2012?Kalau lah kita sentiasa mengikuti perkembangan politik negara,PRU 13 akan datang adalah pada 2012 kalau mengikut kiraan sekarang.Sebab itu sahaja PPSMI akan dimansuhkan pada 2012. Atau dalam istilah paling senang, pemansuhan PPSMI pada 2012 adalah untuk meraih undi BN semula.

Jadi,fikir-fikirkanlah wahai rakyat Malaysia.Jangan lah kerana nak raih undi berbohong pada rakyat.Dan jangan lah kita terpedaya dengan dakyah dakyah yang disuarakan oleh Kerajaan BN sekarang.

No comments:

Post a Comment

Kenapa Aku Di Sini?