Tempah & Merekabentuk Semua Jenis Banner Pelbagai Saiz Dengan Harga RM1.99 Sekaki Persegi | Telefon 012-286 36 17 Untuk Maklumat & Tempahan

Thursday, July 2, 2009

APA KHABAR MALAYSIA?

Apa khabar Malaysia? Lama jugak blog ini tidak diupdate. Pada aku mungkin takde isu yang hangat untuk diperkatakan walaupun 1 Malaysia dok bising tentang isu kerajaan Perpaduan@Talian Hayat terakhir bagi AMNO atau isu PAS yang diperkatakan sebagai kuda tunggangan PKR dan DAP oleh AMNO jugak.

Isu isu ini aku rasa tiada apa untuk di'hangat'kan sebab TGHHA tidak membuat kenyataan pada umum. Dan aku yakin ramai yang menarik nafas lega bila TGHHA bermesyuarat bersama pimpinan Pakatan Rakyat dan keputusan yang di buat oleh Pimpinan ini sesuatu yang memberi kelegaan pada kita.

Hari ini, disebalik kekecohan yang mengatakan DUN Perak dibubarkan, disebalik perbicaraan DSAI terhadap tuduhan konspirasi liwat, TV3 suku memainkan isu yang dianggap oleh puak mereka sebagai perpecahan antara parti Pakatan Rakyat.

Dan ada yang menganggap isu ini sememangnya dah lama sehingga Presiden MCA menggelarkan pakatan Rakyat Sebagai Pakatan Pilihanraya sahaja. Bagi aku senang, sebagai orang muda yang sedang belajar Politik di Malaysia, aku nampak Pihak Pakatan baik PKR PAS mahupun DAP terlalu tergesa-gesa dalam membuat sesuatu kenyataan biarpun untuk menunjuk kekuatan ataupun kelemahan.

Apa yang berlaku di Kedah mungkin tidak sehangat apa yang berlaku di Terengganu dan Perlis terhadap Amno-BN sehinggakan di Perlis cawangan PKR ataupun Pakatan Rakyat mendadak ditubuh dalam masa 2 bulan ini.

Cuma aku mengharap agar DAP, PKR dan PAS baik di Kedah ataupun di peringkat pusat tidak tergesa-gesa membuat keputusan terhadap apa yang berlaku sejak akhir-akhir ini. Jangan pula kita lupa bahawa Pakatan Rakyat adalah 'Gorvement In Waiting' pada PRU 13. Jangan lah kerana tidak boleh bertolak ansur antara kita menyebabkan rakyat semakin meluat pada kita seperti AMNO_BN sekarang.

No comments:

Post a Comment

Kenapa Aku Di Sini?