Tempah & Merekabentuk Semua Jenis Banner Pelbagai Saiz Dengan Harga RM1.99 Sekaki Persegi | Telefon 012-286 36 17 Untuk Maklumat & Tempahan

Tuesday, August 18, 2009

POKOK TAKKAN BERGOYANG SENDIRI

Berkali-kali media UBN menayangkan ahli parlimen Padang Serai menampar seorang anggota polis semasa proses penamaan calun Permatang Pasir. Perbuatan jenayah tidak kira sekecil manapun tidak patut disokong, begitu juga perbuatan seperti yang diulang berkali-kali di media itu.



Saya hanya cuba membawa pembaca dari sudut berbeza. Mengapa ditampar polis yang berada agak jauh darinya sedangkan begitu ramai anggota polis di sekeliling beliau untuk ditampar. Kalau marah pada polis tampar saja yang mana boleh ditampar, tak perlu pilih-pilih.



Kelihatan juga beliau dilayan dengan begitu kasar sebelum dan selepas menampar, tetapi tak pulak menampar polis lain selepas tu.



Timbul beberapa soalan berkenaan insiden ini. Iaitu siapa yang memprovoke siapa? Pokok tak akan bergoyang kalau tak kerana angin.



Hari ini, beberapa akbar melaporkan Gobalakrhisnan cedera dan dibawa ke Hospital Bukit Mertajam untuk rawatan. Kalaupun beliau melanggar undang-undang perlukah polis menggunakan kekerasan sehingga seseorang yang hendak ditahan itu dicederakan.



Di sini siapa yang menjalankan tugas dan siapa yang “take law into their on hand”?

untuk melihat video Gobala dikasari polis sila ke
http://www.youtube.com/watch?v=8DFk0T0_mxI

Khairul Azman Bin Ahmad

No comments:

Post a Comment

Kenapa Aku Di Sini?