Tempah & Merekabentuk Semua Jenis Banner Pelbagai Saiz Dengan Harga RM1.99 Sekaki Persegi | Telefon 012-286 36 17 Untuk Maklumat & Tempahan

Tuesday, November 3, 2009

Kes Bicara Ketua Kampung Perak.

Hari ini adalah hari terakhir perbicaraan kes 816 orang ketua kampung Perak yang menyaman Menteri Besar (Zambry) atas pemecatan mereka. Ketua kampung di bawah pemerintahan Kerajaan Pakatan Rakyat adalah dipilih oleh penduduk kampung melalui sistem pilihan raya, satu amalan yang telah lama tidak digunakan oleh BN walaupun ia ternyata tercatat dalam Undang-undang Tubuh Negeri Perak.

Penggulungan kes oleh peguam cara dan bela tamat tengahari tadi dan menurut Ketua Kampung Larut Tin (DUN Changkat Jering) En Bad Ali Bin Md. Noor, harapan untuk menang adalah tinggi.

Walau bagaimanapun seperti biasa mahkamah akan mengambil masa beberapa hari untuk menyiapkan keputusan penghakiman. Pada kebiasaannya ia memakan masa 1 hingga 2 minggu.

Bagi kes ini hakim telah menangguhkan keputusan kepada 1hb Dis 2009.

Kesan dari keputusan kes ini akan memberi gambaran samada Zambry adalah Menteri Besar yang sah atau haram di mata perundangan Malaysia.

No comments:

Post a Comment

Kenapa Aku Di Sini?