Tempah & Merekabentuk Semua Jenis Banner Pelbagai Saiz Dengan Harga RM1.99 Sekaki Persegi | Telefon 012-286 36 17 Untuk Maklumat & Tempahan

Friday, November 20, 2009

Siputeh, Behrang, C Jering & Jelapang-Kesnya Serupa

Tulisan saya dengan tajuk DUN Kota Siputeh, Kedah Kosong di bawah adalah berkaitan. Sehari selepas mahkamah tinggi mengarahkan SPR untuk mengadakan pilihan raya kecil di DUN tersebut, BN dan parti komponennya SPR mengemukakan rayuan dan dijangka keputusan samada DUN itu kosong atau tidak akan diketahui hari ini.


Apapun sebab DUN Kota Siputeh kosong tak begitu penting, tetapi yang perlu difaham adalah kuasa speaker DUN.



Telah difahami apa yang berlaku di dalam DUN tidak boleh dicabar oleh mahkamah, apatah lagi keputusan yang telah dibuat oleh speaker. Sepatutnya jika Rukun Negara “Kedaulatan Undang-undang” diamalkan oleh BN, maka tiada masalah di DUN Kota Siputeh dan perkara yang sama di 3 DUN di Perak.



Keputusan hari ini untuk DUN Kota Siputeh akan menjadi contoh (President) kes-kes lain di masa akan datang.



Jika DUN Kota Siputeh diisytihar kosong hari ini. Maka keputusan 3 DUN di Perak ikut amalan undang-undang juga akan kosong. (Untuk rekod permohonan Sivakumar belum diputuskan mahkamah).



Anak muda Bukit Gantang, tak perlu saya ingatkan, DUN Changkat Jering di Bukit Gantang adalah salah satu dari 3 DUN tersebut.



Melihat persediaan BN di DUN Changkat Jering yang di tulis sisibukit. Ada kemungkinan yang besar DUN Kota Siputeh akan diishtihar kosong dan kesan domino kepada kita di Bukit Gantang.



Bersedialah.

No comments:

Post a Comment

Kenapa Aku Di Sini?