Tempah & Merekabentuk Semua Jenis Banner Pelbagai Saiz Dengan Harga RM1.99 Sekaki Persegi | Telefon 012-286 36 17 Untuk Maklumat & Tempahan

Thursday, May 21, 2009

KES 8 ORANG AMK(GENG KERANDA)

Aku namakan Geng Keranda kepada 8 orang AMK yang ditahan sewaktu PRK Bkt Gantang aritu.

Sepatutnya tempoh jaminan polis tamat pada hari ini, iaitu sebulan selepas tempoh lanjutan jaminan dikenakan. Dan apa yang berlaku pada sebelah pagi tadi, tiada kelibat barisan peguam pendakwa berada di Mahkamah Tinggi Taiping untuk sebutan kes.

Geng Keranda telah sampai pada pukul 8.30am ditemani sekumpulan penyokong dan juga ADUN Kuala Kurau untuk memberi sokongan kepada mereka. Seperti biasa Geng keranda ini perlu melapor diri untuk sebutan kes. Tetapi difahamkan kemudian kes ini belum didaftarkan oleh pihak berkuasa.

Jam 9.30am mereka secara beramai-ramai ke IPD Taiping untuk mengetahui tindakan yang akan diambil. Selepas ke IPD, jurucakap bagi Geng keranda, Yusri dari AMK Lumut telah mebuat kenyataan bahawa kes ini akan dibincangkan oleh OCPD Taiping dan peguam pembela. Dan buat masa ini, tiada tindakan mahupun tempoh lanjutan jaminan dikenakan terhadap Geng Keranda tersebut.

Apa yang berlaku di Mahkamah Taiping dan IPD Taiping, mengesahkan tiada bukti yang kukuh untuk kes ini.D alam satu sidang media yang ringkas,ADUN Kuala Kurau, YB Yunus meminta pihak yang berkuasa mempercepatkan pendakwaan terhadap Geng Keranda atau dibebas dan dilepaskan dari tuduhan tersebut.

Aku secara peribadi memohon ampun kerana lambat update blog berkenaan kes ini akibat tiada kemudahan wi-fi disekitar kompleks Mahkamah Taiping.

AZRIN IRWAN

No comments:

Post a Comment

Kenapa Aku Di Sini?