Tempah & Merekabentuk Semua Jenis Banner Pelbagai Saiz Dengan Harga RM1.99 Sekaki Persegi | Telefon 012-286 36 17 Untuk Maklumat & Tempahan

Thursday, October 22, 2009

MAHKAMAH OH MAHKAMAH

Hari ini mahkamah Tinggi Kuala Lumpur bahawa mereka tiada kuasa cabar penggantungan terhadap Ahli Parlimen Puchong ,Gobind Singh Deo dari menghadiri persidangan Dewan Parlimen selama setahun.


Masih ingat dengan keputusan Mahkamah Persekutuan terhadap penggantungan Adun-Adun dari UBN?Dibawah ini adalah artikel yang di catat pada


Mahkamah Persekutuan hari ini membatalkan penggantungan terhadap Menteri Besar BN Perak, Datuk Zambry Abd Kadir dan enam ahli exconya daripada menghadiri sidang Dewan Undangan Negeri (DUN) Perak.


Zambry dan enam exconya itu, sebelum ini memohon kepada Mahkamah Persekutuan untuk membatalkan keputusan Speaker DUN Perak, V Sivakumar yang menggantung mereka selepas BN menubuhkan kerajaan negeri di Perak Februari lalu tanpa pembubaran DUN.


Zambry digantung selama 18 bulan manakala enam exconya digantung selama setahun.


Mahkamah memutuskan hari ini bahawa tindakan Speaker itu adalah terbatal tidak sah kerana Sivakumar tidak mempunyai kuasa untuk berbuat demikian.


Oleh itu, katanya, Zambry dan enam exco terbabit boleh menghadiri sidang DUN yang akan datang.


Oleh itu, Presiden Mahkamah Rayuan, Datuk Alauddin Mohd Sherif yang mengetuai panal lima hakim itu berkata, keputusan tersebut dibuat sebulan suara.


Apa yang aku nak bagitau ialah mahkamah sedang diperkudakan oleh UBN dulu kini dan selamanya.Jika di Perak. Zambry dan Adun UBN yang lain boleh menang terhadap Penggantungan yang dikenakan oleh Speaker DUN , V. Sivakumar, mengapa Gobind Singh Deo tidak boleh  menggunakan akta yang digunapakai oleh Presiden mahkamah Rayuan untuk membatalkan keputusan yang dikenakan terhadap Gobind.


Inilah yang aku katakan dalam artikel sebelum ini.Rakyat didahulukan Pencapaian diutamakan.Macam Haram.

No comments:

Post a Comment

Kenapa Aku Di Sini?