Tempah & Merekabentuk Semua Jenis Banner Pelbagai Saiz Dengan Harga RM1.99 Sekaki Persegi | Telefon 012-286 36 17 Untuk Maklumat & Tempahan

Thursday, October 22, 2009

Politik Malaysia

Minggu ini.sahaja,aku telah menerima beberapa sms dari ketua AMK cabang berkenaan beberapa isu.Antaranya ialah isu tuduhan rasuah yang akan dijalankan oleh mahkamah tinggi Ipoh terhadap 2 wakil rakyat bebas.

Hakim menetapkan bahawa perbicaraan mereka teap dijalankan pada 28 okt 09 sehingga 3 Nov 09 walaupun sidang DUN Perak bakal dijalankan pada 28 Oktober 09.Peguam kedua-dua tertuduh juga telah meminta penangguhan untuk membolehkan kedua-dua tertudah ini menghadiri persidangan dewan.

Pada aku,satu permulaan baru untuk kerajaan kudeta atau kerajaan PR melakukan pilihanraya mengejut bagi negeri Perak sahaja.Bagus untuk ekonomi di Perak setelah huru-haranya politik Perak.

Dalam pada menunggu hari persidangan Perak,hari ini sekali lagi Ketua AMK Cabang menghantar sms PRK yang kesepuluh mungkin diadakan.Isu nya ,Ahli Parlimen Batu, YB Chua Tian Chang( YB Tian Chua) dikenakan hukuman 6 bulan penjara dan denda RM 3,000 kerana menggigit anggota polis sewaktu Perhimpunan bersih di hadapan Parlimen pada 11 Disember 2007.

Tetapi,Yb tian Chua dibenarkan untuk mengemukakan rayuan terhadap hukuman yang diterima.Malah hukuman itu juga ditangguhkan sementara rayuannya selesai kelak.

Apa yang aku nampak terhadap kedua-dua isu diatas ialah Politik Malaysia masih idak sabil bahkan lagi teruk dari zaman Pak Lah menjadi PM dahulu.Ini akan menimbulkan rasa kurang yakin pelabur luar untuk melabur di Malaysia.

Dan keadaan ini akan dirasai oleh semua rakyat Malaysia apabila Bajet 2010 akan dibentangkan pada Jumaat ini dimana Najib sebagai Menteri Kewangan akan dinilai oleh dunia,bukan sahaja rakyat Malaysia, bagaimana ekonomi Malaysia akan berkembang.

Jangan pula terkejut apabila barang keperluan harian akan dinaikkan sebanyak mungkin untuk menjana ekonomi Malaysia kelak.

Betullah slogan yang dilaungkan oleh PM dan sekutunya "RAKYAT DIDAHULUKAN PENCAPAIAN DIUTAMAKAN".Kalau fahami sedalam-dalamnya,Rakyat didahulukan oleh kenaikan taraf hidup yang membimbangkan,pencapaian poket mereka diutamakan.

Fikir-Fikirkanlah.

 Azrin Irwan

No comments:

Post a Comment

Kenapa Aku Di Sini?