Tempah & Merekabentuk Semua Jenis Banner Pelbagai Saiz Dengan Harga RM1.99 Sekaki Persegi | Telefon 012-286 36 17 Untuk Maklumat & Tempahan

Friday, May 1, 2009

UMNO meludah ke langit


Menjadi tamparan hebat kepada Pakatan Rakyat untuk membela diri setelah difitnah oleh Barisan Nasional (BN) semasa tempoh berkempen di Parlimen Bukit Gantang (PRK 059) tempoh hari. Malah fitnah ini telah bermula sejak Kerajaan Pakatan Rakyat Negeri Perak menganugerahkan hak milik tanah kepada rakyatnya.

Seperti yang sentiasa disalah faktakan, Kerajaan Pakatan Rakyat Negeri Perak hanya menganugerahkan tanah kepada bangsa cina sekaligus menganak tirikan bangsa melayu seterusnya menfitnah YAB MB Nizar sebagai boneka cina (DAP).

Setelah diberi fakta sebenar, jumlah anugerah tanah kepada bangsa cina tidaklah sebanyak mana berbanding pada waktu yang sama dianugerahkan kepada bangsa melayu dan India. Jumlahnya hampir sama banyak.

Namun begitu BN masih tidak berpuashati dan terus menerus menfitnah bahawa Kerajaan Pakatan Rakyat telah dikudakan oleh DAP.

Bukankah menganugerahkan tanah yang luasnya kurang 1 ekar kepada penghuni sedia ada itu baik, tidak kiralah apa bangsanya asalkan mereka rakyat Perak?.

Tiba-tiba semasa tempoh kempen PRK 059 terkeluar surat dari kerajaan BN Negeri Perak yang menganugerahkan tanah kepada SRJK Poay Eng, Kuala Sepetang dalam Parlimen Bukit Gantang. Saya bertanya, apakah tindakan ini akan membelakangkan prinsip perjuangan UMNO untuk membela nasib melayu?

Kami berpendapat tidak salah untuk menganugerahkan tanah kepada SRJK Poay Eng kerana mereka juga rakyat Perak. Tetapi bukankah UMNO telah meludah ke langit?

No comments:

Post a Comment

Kenapa Aku Di Sini?