Tempah & Merekabentuk Semua Jenis Banner Pelbagai Saiz Dengan Harga RM1.99 Sekaki Persegi | Telefon 012-286 36 17 Untuk Maklumat & Tempahan

Wednesday, May 13, 2009

HARI INI DALAM SEJARAH

Tahun 1969 menyaksikan peristiwa paling hitam dalam sejarah Malaysia.Tak payah nak aku bagitau dengan terperinci, semua sudah ketahui.

Dalam era yang semakin maju,dalam keadaan ekonomi yang meleset pada ketika ini, perlukah sejarah tersebut berulang di Perak?

Pada aku, ianya tidak perlu sekiranya Najib ikhlas dalam menangani krisis politik di Perak.Kerana makin hari keadaan di Perak makin gila.Satu-satunya jalan ialah melalui Pembubaran DUN.

Tetapi semalam bila aku keluar ke bandar, aku rasa negara kita sedang menuju kearah 'kuku besi'. Mengapa? Sebab sepanjang pemerintahan PR belum ada pihak berkuasa membuat sekatan tanpa sebarang alasan yang kukuh.Berbanding semalam bila mahkamah sekali lagi menyebabkan krisis Perak berlanjutan,pihak berkuasa seakan-akan ingin membanteras kebebasan rakyat.

Melakukan sekatan seperti semalam yang pada aku hanya untuk menakutkan rakyat.Membiarkan kesesakan sepanjang lebih kurang 2km.Bukankah ianya menyusahkan rakyat?Atau mungkinkah Najib sedang merancang sesuatu untuk mengulangi sejarah hitam yang lalu?

Nampaknya politik di Malaysia hanyalah untuk golongan yang terlalu inginkan kepentingan peribadi diutamakan.Ini akan menyebabkan kita tidak akan ingat slogan yang dilaungkan 'SATU MALAYSIA' oleh Najib. Kita hanya akan memperingati 'ONE BLACK MALAYSIA' sahaja selain bebrapa sejarah yang baru tercipta akibat ketamakan kuasa oleh puak-puak UBN.

Semoga pada tarikh 13 Mei 1969 tidak akan berlaku lagi.

No comments:

Post a Comment

Kenapa Aku Di Sini?