Tempah & Merekabentuk Semua Jenis Banner Pelbagai Saiz Dengan Harga RM1.99 Sekaki Persegi | Telefon 012-286 36 17 Untuk Maklumat & Tempahan

Wednesday, May 20, 2009

RAMALAN ESOK 21/5/09

Esok akan terjawablah samada mahkamah bebas atau tidak. Samada permohonan Nizar untuk mengetepikan keputusan Mahkamah Rayuan sebelum ini.

Apa yang aku boleh ramalkan secara peribadi, Nizar akan menang esok, dan Zambry akan membuat persidangan DUN Khas untuk membolehkan UBN mengusulkan undi tak percaya pada Nizar dlam tempoh kurang 24jam selepas keputusan.

Tetapi bagi pihak PR pula, aku rasa NIzar patut terus menghadap Sultan Perak bagi membolehkan pilihanraya negeri diadakan. Untuk tujuan itu, Nizar wajib menghadap Tuanku Sultan sebaik sahaja keputusan diumumkan.Itupun kalau Nizar menang.

Andai mahkamah memenangkan Zambry,maka tidak ada pilihanraya selagi Najib tidak umumkan pembubaran Parlimen dan rakyat Perak akan terus menderita serta mempertikaikan setiap keputusan yang bakal dibuat oleh kerajaan haram UBN.

Sidang DUN juga perlu dijalankan dalam tempoh yang terdekat untuk menstabilkan semula ekonomi di Perak ini. Tetapi selagi pusingan 2 ini tidak diputuskan oleh mahkamah, maka DUN tidak akan bersidang seterusnya menjadi penyebab ekonomi di Perak akan jatuh dan tak mustahil aku katakan Perak akan jadi negeri yang termundur di Malaysia.

Apapun seperti semua sedia maklum, pembubaran DUN adalah jalan terbaik untuk selesaikan krisis ini.

Esok aku akan update blog ini dari mahkamah Taiping untuk kes 8 orang AMK yang ditahan sewaktu PRK Bukit Gantang aritu. Dan aku sedaya upaya akan update keputusan antar Nizar vs Zambry. Insyaallah!!!!!

Dan ini yang baru aku terima sms dari ketua AMK Bahagian aku. Esok di mahkamah Putrajaya jam 9am akan berlangsunglah kes rayuan DSAI vs Kerajaan Pusat-Cabar keputusan pemecatan sebagai TPM tahun 1998 di mahkamah Persekutuan Putrajaya.

No comments:

Post a Comment

Kenapa Aku Di Sini?