Tempah & Merekabentuk Semua Jenis Banner Pelbagai Saiz Dengan Harga RM1.99 Sekaki Persegi | Telefon 012-286 36 17 Untuk Maklumat & Tempahan

Wednesday, May 13, 2009

KENAPALAH BN SENTIASA TAK FAHAM SEDANGKAN INI AMALAN MEREKA

Apabila Dewan Rakyat dibubarkan untuk memberi laluan kepada pilihanraya umum untuk parlimen, dengan sendirinya semua jawatan menteri-menteri tergugur.



Menjadi kebiasaan kepada kita apabila Dewan Rakyat dibubar, bapak-bapak menteri tanpa segan silu masih menggunakan jentera kerajaan. Ini selalu kita lihat di sepanjang pilihan raya umum.



Bahawa kita tidak sedar, mereka pada waktu itu bukan lagi ahli parlimen atau menteri, malangnya berlagak sepertinya malah menyalah guna kuasa dan jentera kerajaan.



Pernah waktu tempoh berkempen Negara India, Gandi telah mengarahkan seorang kakitangan rendah untuk memperbetulkan mikrofon untuk beliau berucap dan pembangkang pada waktu itu telah mendakwa Gandi menyalahguna kuasa dan Gandi tewas. Sehingga sekecil itu kesalahan pun berat bagi mereka yang mendaulatkan undang-undang.



Lihat jika pada waktu dimana belum ditentukan ketua kerajaan, ketua kerajaan sebelumnya hanyalah sebagai penjaga kepada kerajaan dan menjalankan polisi yang telah ditetapkan. Tidak boleh menggunakan jentera kerajaan untuk kepentingan peribadi, apatah lagi membuat polisi baru.



Skop Perak, siapakan yang patut menjadi pemegang amanah diwaktu mahkamah rayuan masih belum membuat keputusan? siapa sebenarnya ketua kerajaan? Jika Mahkamah tidak memenangkan Nizar tentulah Zamri (Zamri memang bukan MB) menjadi penjaga kepada kerajaan Perak. Walaupun hanya beberapa jam disahkan Nizar adalah MB Perak yang sah, beliau tetap adalah MB yang sebelumnya dan selayaknya beliaulah yang menjadi penjaga kepada kerajaan Perak sehingga mahkamah rayuan membuat keputusan.



Kenapalah BN sentia tak faham sedangkan ini amalan mereka?

No comments:

Post a Comment

Kenapa Aku Di Sini?