Tempah & Merekabentuk Semua Jenis Banner Pelbagai Saiz Dengan Harga RM1.99 Sekaki Persegi | Telefon 012-286 36 17 Untuk Maklumat & Tempahan

Tuesday, May 12, 2009

ADUH PENING KEPALA LAGI RAKYAT PERAK

Ramai pula rakyat masih bertanya sudah bebas ke sistem kehakiman di negara kita atau kita sebenarnya kembali ke arah pemerintahan kuku besi yang pernah diamalkan oleh Tun Mahathir.

Mengapa perkara ini terjadi?Mungkin semalam mahkamah tinggi ingin memberi 'gula-gula' kepada penyokong pakatan rakyat.Atau ianya sememangnya di rancang lebih awal oleh kepimpinan Najib.

Benarlah artikel di beberapa blog yang menyatakan bahawasanya Najib tidak mahu kerjasama terjalin antara kedua-dua pihak untuk menyelesaikan krisis politik di Perak.

Baru 7 jam ambil alih dah kena keluar pulak Kerajaan Pakatan Rakyat dari Bangunan SUK di Ipoh.Ini semua gara-gara 3 ADUN yang hanya menjaga kepentingan mereka dan bukanlah tujuan mereka untuk menjaga kepentingan rakyat.

Aku sebolehnya tidak mahu bercakap mengenai pengkhianat lagi,cuma apabila keadaan sudah semakin tidak tentu arah seperti hari ini,terpikir jugalah siapa yang menyebabkan ini berlaku.

Bayangkanlah kalau kita perlu tukar kerajaan setiap hari,apa pula yang akan dihadapi oleh rakyat berkenaan ekonomi? Dalam keadaan ramai rakyat yang telah kehilangan kerja,krisis ini tidak dapat membantu rakyat lagi.

Dan dalam banyak blog setelah keputusan oleh mahkamah rayuan,aku kira artikel di blog cyberboron walaupun aku bersetuju pilihanraya adalah mandatory untuk Perak.Kerana walaupun kita telah dizalimi sebegitu lama masih lagi ada segelintir rakyat terutamanya penyokong UBN masih bangang jugak.

Apa yang mereka tahu bahawa kerana UBN lah negara kita mencapai kemerdekaan. Politik sebegini wajib kita kuburkan setidak-tidaknya dalam PRU-13,itupun jika UBN laksanakan.

Satu cara lagi yang aku rasa kita boleh buat ialah dengan mengadakan demonstrasi di setiap pelusuk negara.Kerana cara ini mungkin menyebabkan DYMM Tuanku Sultan atau Agung mengarahkan supaya DUN dibubar semula.

Ampun Tuanku Beribu Ampun Patik dan sekalian rakyat sudah cukup menderita akibat krisis ini. Janganlah lagi diperpanjangkan.Perkenankan lah permintaan sekalian rakyat untuk dibubarkan DUN seberapa segera yang boleh.

KAMI INGIN KUBURKAN UBN DI NEGERI PERAK!!!!!!!!!!
DAULAT TUANKU!!!!!!!!!!

No comments:

Post a Comment

Kenapa Aku Di Sini?